Zagraj to jeszcze raz

Tipton
Jako żona jazzmana od początku wiedziała,
że jest anatomicznie kobietą, lecz nie
przywiązywała do tego większej wagi.
Dla niej Joss zawsze bowiem był mężczyzną.
Joss nie tyle musiał uchodzić za mężczyznę,
ile czuł się nim bez potrzeby dokumentowania tego
anatomicznymi konkretami. To przypadek osoby,
która stylem życia z pełną świadomością odmawia
podporządkowania się rozpoznawalnym kategoriom tożsamości.
Tak właśnie było w przypadku muzyka jazzowego Billy Tiptona,
który dopiero w chwili śmierci okazał się kobietą.
Jackie Kay napisała powieść „Trumpet” o Joss nagrodzoną przez „Guardian”.
Postawiła w niej pytanie, jak przedstawić życie kogoś,
kto nie chciał uznać potrzeby zgodności między
własną anatomią a tożsamością i nie był
ani transseksualistą, ani lesbijką.

Ideologie tożsamości,M.Borowski/M.Sugiera

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s