Właśnie

jajecznie (2)
Jak się umrze Lejbowi, jak go rzucą do piasku,
Pan obdarzy go łaską i go zbudzi i powi:
Źle się dzieje na ziemi, ludzie teraz nieludzkie,
jedne gardzą drugiemi, się brzydzą jak pluskiew.
A mi właśnie potrzeba, co się ludziom nie przyda,
to stworzyłem im Lejba na półgłupka i żyda.
I podsunie mnie talerz, i miód będzie dolewać,
i serafom rozkaże kadysz za mnie odśpiewać.
A jak zrobi się cisza, mnie przyciśnie do siebie:
Lejb, ty nie miał kadysza, ty go miej tutaj w niebie.

Topografia myślenia,Joanna Kulmowa

Skomentuj

