Partyzantka

głosowanie
Dziś zasadzka, jutro zwiady, gdzież tu na golenie czas.
W partyzantce, nie ma rady, broda musi byc jak las.

Jestem młody i zuch, choć mam brodę za dwóch!
Wcale mnie to nie boli, niechaj rośnie do woli!

Strzelam celnie, bez wypadku, zna mnie partyzancka brać!
Jedni „chłopcze”, drudzy „dziadku”, diabli wiedzą jak mnie zwać?
Lecz na każdej z leśnych dróżek wszędzie za mną idą w ślad:
tam-szacunek, bom staruszek
tutaj-śmiech, bom młody chwat!

Jestem młody i zuch, choć mam brodę za dwóch!
Wcale mnie to nie boli, niechaj rośnie do woli!

Żadna krzywda, żadna szkoda, że w oddziale chodzi żart:
taki młodziak, taka broda, to nie chłopak, tylko czart!
Inna troska w sercu gości, troska ta pochodzi stąd,
że pod brodą tej wielkości ginie gdzieś medali rząd!

tłumaczenie Robert Stiller

Skomentuj

