Gawrony

gawrony1
Wie pani, o czym wszyscy myśleliśmy w czasie wojny?
Po wojnie – jacy to będą szczęśliwi ludzie!
Ludzie, którzy tyle przeżyli, będą się nawzajem żałować.
To będą inni ludzie…
Obaj mieli rany wysoko na nogach. I nagle, stwierdziłam, że
ciągnę jednego naszego i Niemca. Byłam spanikowana.
Nie można mieć jednego serca do nienawiści, a drugiego do miłości.
Człowiek ma jedno, więc zawsze myślałam o tym, jak serce ocalić.
No poczołgałam się po tamtego. Teraz obu dźwigałam.
Potem długo bałam się podnieść głowę do nieba.
Bałam się zobaczyć zaoraną ziemię.
A tu już spokojnie chodziły gawrony.
Ptaki szybko zapomniały…

Wojna nie ma w sobie nic z kobiety,Swietłana Aleksijewicz

Skomentuj

