Czy szkoła

warstwy-cywilizacji
podoła wyzwaniom, które niesie pokolenie?
Nauczyciel dzisiaj  musi być wirtuozem, akrobatą, sztukmistrzem.
Nie mam z tym problemów!
Czy ktoś jest gotowy na spotkanie z uczniem?
……………………………………….
Kiedy w wieku 12 lat rozpoczynałam naukę gry
na instrumentach perkusyjnych, nauczyciel zapytał:
Jak ty to sobie wyobrażasz?
W muzyce podstawą jest słuch.
Ja na to:
Zgadzam się. W czym problem?
W jaki sposób ty możesz usłyszeć dźwięki?
A jak pan je słyszy?
Chyba uchem.
Odpowiedziałam:
Ja chyba też… ale słyszę też dłońmi,
ramionami, kośćmi czaszki, brzuchem, klatką piersiową, nogami…

Evelyn Glennie 

Skomentuj

