Bez zmuszania

aktówka.jpg
– Prosiłem pana doktora o zwolnienie mnie z asystowania
przy tym zabiegu. Mówiłem, że wolałbym tego nie widzieć.
– Jestem zdania, że musisz poznać ten zabieg, rozumiejąc jego cel i technikę,
nawet jeżeli postanowisz nigdy nie wykonywać go osobiście.
Czy kiedykolwiek wywierałem presję na bezradną kobietę, która mi mówi,
że nie może zgodzić się na aborcję, że musi wydać na świat kolejną sierotę?
Uważasz, że nasze sieroty mają przed sobą świetlaną przyszłość?
– Ja! Jestem sierotą!
– A czy ja ci każę podzielać moje poglądy?
– Tylko życzyłby pan sobie tego.
– Życzenia jeszcze nikomu na nic się nie zdały.
– Ja chcę być użyteczny.
– W takim razie nie wolno ci się przed niczym uchylać.
Nie wolno odwracać oczu. Skoro masz być użyteczny i we wszystkim
uczestniczyć, to musisz poznać wszystko
– To żyje. Innych zastrzeżeń nie mam.
– Zawsze uczestniczymy w jakimś procesie żywego organizmu.
Raz będą to narodziny, innym razem – zapobieżenie narodzinom.

Regulamin tłoczni win,John Irving

Skomentuj

