Imponowanie kulturalne

dywan nauki
Rzymianie przedsięwzięli ogromne projekty inżynieryjne,
które były zależne od mierzenia i liczenia, ale nie wydali
żadnego wybitnego matematyka. Jest to fakt dowodzący, jak
ważny jest wpływ kultury na rozwój nauki.
Zamożni arabscy patroni byli chętni do finansowania
przekładów greckich dzieł naukowych na arabski.
Przez sto lat średniowieczni islamscy naukowcy
poczynili wielkie postępy w praktycznej optyce,
astronomii, matematyce i medycynie, prześcigając Europejczyków.
Pomimo, że Chiny i Indie wydały wielkich myślicieli w wielu dziedzinach,
nie wydały naukowców odpowiadających tym, którzy na Zachodzie stworzyli nowoczesną naukę.
Powstanie nowej instytucji – UNIWERSYTETU – zmieniło Europę.
To była siła napędowa rozwoju nauki.
Nauczyciele organizowali się w stowarzyszenia wzorowane na gildiach kupieckich.
Choć nazywały się UNIWERSYTETAMI, były zwykłymi związkami,
nie posiadały nieruchomości i nie miały stałej lokalizacji.
Profesorowie nie mieli własnych sal wykładowych i byli zmuszeni
do wykładania w zajazdach, kościołach i nawet w domach publicznych.
Byli powszechnie opłacani przez swoich studentów, którzy mogli ich zatrudniać i zwalniać. W Bolonii studenci mogli karać grzywną swoich profesorów za nieusprawiedliwioną nieobecność albo spóźnienie,
NIE MÓWIĄC O NIEUDZIELENIU ODPOWIEDZI NA TRUDNE PYTANIA !!!

Od pierwszej myśli człowieka do zrozumienia wszechświata,Leonard Mlodinow

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s