Instalacje

zagięte
Poświęcam ten wpis pracowni Witrażu Ceramiki Rzeźby
w MOPT w Dąbrowie Górniczej

Stawiam je na półkach w witrynach wysokich
na siedem i szerokich na osiem stóp.
Nazywam mój kwartet ZMIANĄ ODDECHU.
Są to rytmy, pauzy, cenzury, zbitki i wolne miejsca.
Więcej białej przestrzeni niż słów!
Na wystawie pytają mnie:
Jak można robić białe rzeczy?
To samo pytanie zadano mi, gdy byłem dzieckiem
Pytają mnie, czy nudzę się przy kole garncarskim
Na co odpowiadam:
Biel jest sposobem zaczynania na nowo
Robienie porcelany jest sposobem znajdywania swojej drogi
Marszrutą do samego siebie
I że się nie nudzę, że robię je sam.

Biały szlak,Edmund de Wall

Nie mogłem wyjść z pracowni Witrażu Ceramiki Rzeźby,
bo czułem WYŁĄCZNOŚĆ obcowania ze SZTUKĄ.

Skomentuj

