Bawarski Gates

bez gleby
Poświęcam wpis mojej ukochanej Joannie Holenderskiej!

Niech pan będzie przekonany, że chcę uczynić wszystko, co leży
w mojej mocy, by marne troski o chleb powszedni zdjąć na zawsze
z ramion pana, byś w czystym eterze cudownej swej sztuki mógł rozwinąć
bez troski potężne skrzydła swojego geniuszu.
Nie śmią żadne więzy krępować pana, wolny i nieskrępowany
niech pan zajmuje się sztuką!/zbudował mu teatr w Bayreuth
/Ludwik Bawarski do Wagnera/
……………………………………………………
Mężczyźnie nie szkodzi zwichrzona grzywa i lekka abnegacja.
Nie składa on żadnych ofiar na tzw. Ołtarzu Sztuki, albo niewielkie.
Ja jednak złożyłam większe niż którykolwiek artysta by się ważył,
gdyż na ofiarę poszły trzy istnienia ludzkie – moje dzieci!!!
/Zofia Stryjeńska do Dzieci/

Diabli nadali, Angelika Kużniak

Skomentuj

