Poczucie fikcji

zakazane.jpg
– Czy pisarze posiedli dzisiaj większą wiedzę
dzięki lepszemu dostępowi do informacji?
Obecnie pisarz przybiera maskę dziecka.
Najlepszym przykładem jest Dorota Gellner.
Ona jest kompletnym dzieckiem w swoich wierszach.
– Rekordy popularności pobiła Pani „Nasza mama czarodziejska,
była w lekturze szkolnej. Dla dzieci dobrała ją szkoła.
Osobiście za najważniejsze uważam jednak wiersze: Ja, Czarna jama, Opowieść.
– Pani ojciec był pedagogiem, mama bibliotekarką…
– Miałam pięć, gdy z mamą rozdzieliła mnie wojna.
Ojciec miał duży wpływ, ale to babcia tłumaczyła mi, co to jest język ezopowy.
Uczyła mnie: Z cudzego woza z siadaj w środku morza!
– Jakie spotkanie z czytelnikami panią zaskoczyło?
– Czytelnicy z klas podstawowych zadają świetne pytania:
Ile może pani wyciągnąć za książkę? Nauczycielki protestują, ale ja to pytanie uwielbiam. Wymieniam ludzi współtworzących książkę:
pisarza, ilustratora, wydawcę, drukarza, producenta papieru.
I tłumaczę, że każdy musi mieć dochód ze swojej pracy!

Rozmowy o twórczej pasji,Klaudia Iwanicka

Dodaj komentarz