Znikomość przestworza

wysłuchanie
SAMOLOTY
zostały sprzedane w domu aukcyjnym
Christie’s za trzysta dziewięćdziesiąt sześć tysięcy dolarów.
Był to rekord oceny współczesnego malarstwa polskiego.
Za transakcją w Christie’s stał specjalista od marketingu politycznego i
prominentny kolekcjoner Charles Saatchi.
Saatchiego nigdy nie spotkałem i nie zobaczyłem z tej kwoty
za mój obraz ani grosza. Facet skupował moje starsze prace,
następnie ułożył z nich wystawę, a na końcu dał kilka moich
obrazów na aukcję. Tak więc SAMOLOTY pojawiły się najpierw
na wystawie w jego Saatchi Gallery.
Byłem przedmiotem gry Saatchiego, ale nigdy jej nie podjąłem …

15 stuleci,Wilhelm Sasnal/pyta J.Banasiak/

Skomentuj

