Rembrandt kontra Flinck

Govaert_Flinck_Self_Portrait
– Jak to jest możliwe, żeby mój najgłupszy uczeń,
który tak malował guldeny na podłodze, że z daleka
zawsze mogłem poznać, że są nieprawdziwe, miałby malować
w moim stylu i domagać się wyższych cen za swoje imitacje,
ponieważ ludzie sądzą, iż są one lepsze od moich dzieł?
Jak te jego stare malowidła, naśladujące mój styl,
mogą być lepsze od moich?
– U niego powierzchnie są gładkie, barwy przejrzyste, kontury wyraźnie
zaznaczone, detale precyzyjnie wykończone.
– To nie jest mój styl! Ja nie maluję w ten sposób!
– To może powinien pan, jeśli chce pan odzyskać swoją popularność i
otrzymywać takie jak on honoraria.
– A wówczas moje obrazy będą kopiami jego imitacji moich oryginałów !!!

Badania rentgenowskie obrazu Rembrandta wykryły wybrzuszenie na wysokości
wątroby Arystotelesa, co bez wątpienia ma związek z dolegliwościami wewnętrznymi, na które filozof uskarżał się przed śmiercią.

Rembrandt contra Govaert Flinck

Skomentuj

